Thursday, November 6, 2008

memang jadi satu kepantangan dalam hidup aku...

mood aku kurang baik sebenarnya untuk menerbitkan nukilan baru merisaukan exam final aku yang akan berkumandang dalam masa terdekat biarpun sehelai catatan pun belum aku sentuh...

tapi gangguan dari nenek bermirip kumis beruk yang sebenarnya membantutkan hasrat aku... kalau mahu mengajak aku mengadakan hubungan asmara sekali pun, tolong letakkan perkataan jangan dalam kepala otak, ganggu masa tidur aku, pantang... aku seriuskan di sini, pantang...

masuk hari ini sudah kali kedua si nenek celaka itu datang... muncul di waktu tidur nyenyak aku dan membuatkan aku terbangun, dengan bermimik muka seperti meminta kaki dihadapkan ke muka dan ditendang sepenuh kudrat, dan setiap kali mambang itu bertenggek, aku wajib dalam keadaan sedar tapi tak boleh menggerakkan walau seutas rambut...  

terasa diri seperti diperkosa, dan aku relakan kalau kau wanita cantik dan berlentok badan seperti jessica alba... tapi yang menjadi masalah, kau nenek! jadi aku lansung tak berminat... tolong jangan ganggu aku lagi atau aku laporkan pada pihak polis... aku tak pasti kau pun boleh digari dan disepak seperti banduan manusia, tapi aku harap dengan cara itu kau akan berasa takut... 

p/s mungkin aku akan benarkan kau datang lagi setelah ilmu kau sudah cukup untuk jelmaan jessica alba...lupakan kalau kau masih berupa nenek...


21 comments:

iLa SindaReLa said...

haha..
nenek tu saje kaco..
die nak suruh bgn study tu..

Fafa Aziz said...

hahaha.
tdo je.

Anep said...

Cuba ni;

"maaf saya x berminat dengan pompuan tua, tapi jika kamu datin, mungkin kita boleh bisness"

tapi jika kaw x berminat, kaw boley cuba cakap ni;

"housemate saya yang kat bilik no. 4 tu mungkin berminat untuk bisness dengan datin"

-semoga sukses

D said...

nenek tu nak suruh kau takut nak tidur dan berjaga utk study.
tu motifnya.

Anonymous said...

tank, nanti aku cuba dtg lam mimpi kau mlm ni gantikan nenek tu, tp aku risau.. kau pulak yg tak nak bangun.

tank said...

@^^ ila_sindarela ^^- kalau betol niat nenek macam tue, aku ucapkan terima kasih... mungkin sebab ini dia berupa nenek dan bukan jelmaan jessica alba...

@annie ; wangie- kalau aku boleh menggerakkan kelopak mata, mungkin aku dapat tidur... tapi gagal...

@pemberita- cara yang gagal sebab aku tak boleh menggerakkan gusi pun... mungkin aku boleh tulis surat dan letak di bucu katil sebelum tidur... itupun kalau nenek itu datin terpelajar dan bukan nenek kebayan yang buta huruf...

@dyana- jadi aku bersangka buruk pada si nenek tue? "maaf ya nek, anak cucu tak bangun belajar tapi menulis blog, dan tak perlu datang lagi selepas ini sebab anak cucu boleh bangun sendiri"

@hey...ini aku- ini bukan mimpi sebab masa nenek muncul, aku dalam keadaan sedar, nampak sekeliling... dan kalau kau yang menggantikan nenek itu, aku masih boleh bangun tapi hanya untuk menutup pintu dan menguncinya sebelum kembali berbaring...

iLa SindaReLa said...

kalo nenek dtg lg ckp kt die..
"tq nenek sbb kejut kn sy, skrg bley tolong tdo kn sy blk??"
pasti nenek itu akn terharu krn usahanya anda hargai.. =p

seyn said...

sory tank..aku x dpt tolong halau nenek tu..

NA said...

nenek, tolong pergi mati. aku mahu tidur. amin.

ceri masam said...

mesti tdo tak basuh kaki nie ha?

cuba basuh kaki, mesti jessica alba yang baru lepas pantang tu datang 'memperkosa' kau ha!

heheheheeh :p

matpik said...

kau kan yang paling hensem antara spesis2 kau..kau kan spesis setan/jin/hantu/jembalang..kalau dah hensem mesti ada hantu stalker minat kau..tu kejar ke sana ke mari..layan sudah..cuba kau goda dia pulak..mesti dia lari..godaan kau menakutkan..luaran kau kan satu desepsi..

maikel said...

aku rasa ko toron je la nenek tu..
lps tu konpom die x kaco ko lg...

tank said...

@^^ iLa_siNdaReLa ^^- dan kemungkinan besar nenek tue dodoikan aku... demmit!

@seyn- ko ape gunenye? dari mule kenal aku rase kau tak ubah seperti habuk...

@nazminabdullah- aku rase nenek tue dah lama mati...

@one love- bukan saja kaki, seluruh tubuh aku dah basuhkan, mungkin sebab wangian dari badan ialah puncanya...

@matpik- aku boleh terima kalau hantu cantik yang datang, tp tolong,bukan nenek... taste aku masih lagi tinggi biarpun terhadap hantu...

@maikel rossi- aku tak dapat bergerak! tapi kalau boleh pun, mungkin bukan itu tindakkan aku... biarlah kaki aku yang menjawabnya...

seyn said...

menjawab ape ko tulis pada matpik..
kalau ko nak taw..selawa2 hantu ialah seburuk2 polong aka eja dan lebih dikenali ramai sbgi tevez dan juga etc..

farhannazmey said...

bro..
seriously ko memang pujangga..
xtaulak ko ade blog..

:) xpe2..pasni akujd follower blog ko..

rindu la kat ko..
haha
-respect-

iLa SindaReLa said...

ok la tu klo nenek tu dodoi kan..
tp gerenti kamu trus x tdo sethn..
haha..

tank said...

@seyn- dan juga dikenali sebagai seyn...

@farhannazmey- haha... tq2... aku buat saje suke-suke... gath nt insyaAllah aku dapat datang...

@^^ ila_sindarela ^^- owh jangan... aku lebih rela diikat di pokok dikerumuni serangga dari tak dapat tidur...

matpik said...

tido je keje..tido dh 14 jam pon x sedar2 lagi..lagi nk kata x puas sbb nenek kacau..konfius..baca buku la wei..

tank said...

@matpik- ransangan kata-kata pada diri...
aku ucapkan tahniah...

Izyan Izzaty said...

gila aa...
tak takut ke????
*seram*

aduH!!!!*gelak besar*
mungkin juga boleh camni: tido pakai bikini.
de mesti konpius pastu...
kalau nak cun sket, pakai high heels.
konpem de rase geli n tanak dekat da. HOHO!!!

tank said...

@izzyzatt- cadangan yang menakjubkan... tapi yang merisaukan aku rakan taulan juga menjauhkan diri...