Saturday, November 22, 2008

Persis si buta...

deruman enjin bermotor kuasa empat lejang bertaburan bingit di halaman rumah... tidak syak lagi pasti teman-teman aku yang tiba bersama rancangan jahanam mereka...sekali lagi tidur aku terganggu... jam 8 pagi bukan masa aktif aku sebenarnya... namun aku bingkas bangun mencapai tuala dan berjalan tenang ke bilik air... setelah titisan air dari paip direnjiskan di mata dan membelai gigi dengan oral b, aku bersiap...

rupanya destinasi jahanam aku adalah ke pasar tani berdekatan... aku suka ke pasar tani... banyak bentuk ragam manusia aku boleh lihat... sedang mata meliar melihat barangan klasik dan anak gadis sunti, hati terdetik terpandang seorang jejaka lewat 50-an sedang duduk bersimpuh sambil kaca mata hitam disangkut ke telinga menghalang penglihatan.. di hadapannya terpampang seberkas mangkuk usang berisi wang ringgit beserta syiling...

pergolakkan simpati aku meningkat apabila terpandang wajah sayu tak berupaya... dirinya aku hampiri... kulihat dari atas ke bawah, memang orang ini perlukan belas kasihan orang ramai kerna kecacatan diri jadi batu penghalang dalam hidupnya untuk memperoleh sebarang kerja halal mahupun yang haram...

tangan menyeluk masuk ke saku bontot kanan levi's golok aku, not merah dari dompet aku keluarkan... dengan hati tulus serta ikhlas, aku letakkan perlahan ke dalam mangkuk... 

si buta ukirkan senyuman... mendongak kepalanya dan tepat memandang ke arah aku seraya bersuara," terima kasih ye nak..." sebelum kembali tunduk,sopan...

dek kerana dia sedar kehadiran aku serta tahu pula usia aku, aku haramkan pemberian aku tadi... matilah kau si buta dilanggar kereta...

15 comments:

amy said...

aha..
da bagi tu. bia la die

ceri masam said...

hahahhahaha

kira halal jelah tank oi..
hehe

eight carrot said...

ak knal pck tu..
pck rusli nma dia.
mmg dia buta la.
dia men teka je tu..sbb org buta dpt cam bau ngn suasana.

mngkn bau ko cam biasa..hanyir.
snang sgt nk cam anak muda yg rosak dan kerap kali dibuli senior.

iLa SindaReLa said...

haha..
x baik buruk sangke..
die btul2 buta tu..

tank said...

@amy- kalau syiling aku biarkan dia,mungkin...

@one love- rm10 tue... topup pon boleh tahan seminggu...

@zad xx- kau ingat pakcik rusli je ke orang buta dalam dunia nie? kenapa bicara hal diri sendiri? hanyir itu adalah kau...

@^^ iLa_siNdaReLa ^^- aku tidak buruk sangka... dia si buta tidak tahu malu... abah aku lebih umur dia, masih ulang alik bekerja keras...

Zoe Ana Yusof said...

tank...dah beramal tak baik menyumpah. :P

halalkan je, biar dia tanggung dengan allah kalau die tipu. kan?

:D

welcome back setelah lama tak update.

tank said...

@zoe ana- mungkin betol... jadi aku tarik balik kata-kata si buta dilanggar kereta... matilah kau si buta di timpa tangga...
terima kasih atas ucapan... aku sibuk atas urusan pelajaran...

Anonymous said...

wakakakaka!!!ape lagi aku nak kata..tapi aku tau kau baik..

matpik said...

babi..si buta ada deria ke enam..dia bole tau kau ade ke x kt situ..dia btul2 buta..kau je keji kedekut nk kasik duet..

eight carrot said...

ak ke rmh pck ruslan td dan smpat utk cek rekod2 dulu si pck ruslan ni.
trnyata..dia mrupakn kau pnya:
PAKCIK KPD 2 PUPU BELAH AYAH!!

kejutan buatku krn prangai yg srupa dan msa dpn yg sma musnah..
ak angguk tanda prcaya.

tank said...

@hey...ini aku- katakan apa saja... baik aku berpada...

@matpik- kenapa kau begitu yakin? adakah kau berada di tempat kejadian? sifat simpati rakyat malaysia inilah yang selalu diambil kesempatan oleh golongan tiada kemaluan...

@zad xx- apa kau buat di rumahnya? adakah datang untuk melakukan hubungan sulit atau bermesraan seperti selalu? kegiatan gay kau bersama pak cik ruslan sangat akrab...

orkedhana said...

aha.tak apa.biar di atas sana yang buat perhitungan ;)

iLa SindaReLa said...

tank, anda telah ditag!!

eight carrot said...

mngkin terkantoi sdikit kgiatan gay ak.
tp lg trkantoi ikatan darah kaw dan pck rosli.

patutlaa ade sdikit rsa transang bila ak brdekatan dgn kaw tank.
ah...

pakcik said...

akum bayang2...

ringan2 tangan memberi...keluh hati tuh rangsangan nafsu dek kalah dgn ikhlas tadi..

terus2 memberi..kelak akan menerima..

(nantikan kemunculan blog pakcik..)