Friday, October 24, 2008

project baek punyer awek cun celah semak...


kata orang, rezeki tak akan datang bergolek... lain lah kalau rezeki itu berbentuk seperti geguli ataupun tayar bas rombongan cik kiah... tapi keadaan yang melanda aku tiga hari lepas dapat menangkis dengan egonya penyataan tadi... suatu memori indah yang tak akan aku lupakan selagi hayat dikandung badan sasaku...

sengaja malam itu aku bersama teman-teman dengan berkereta pinjam mengambil jalan jauh sebelum sampai ke hostel... perjalanan yang mengambil masa tidak kurang dari setengah jam itu di temani semak samun dan hutan rimba yang belum diteroka... mungkin peneroka juga tidak kesampaian untuk menghadirkan diri di hutan sebegini banat...

sebelum ini memang sudah menjadi buah mulut busuk penduduk di sini," kat belakang tue selalu sangat ada orang buat maksiat " biarpun yang bercakap itu belum pernah menjejakkan kaki ke sana akibat keberanian yang tidak sehebat mulutnya... tapi niat aku pada malam itu bukanlah bertujuan seperti yang disangka... hanya sekadar mengambil angin dan menikmati flora fauna beserta unggas di celahan pohon ciptaan maha pencipta di kala lewat malam...

tayar proton wira yang dipandu rakanku bergerak perlahan seperti otaknya... menyusuri pinggir-pinggir hutan... dengan suatu keadaan yang dipanggil tiba-tiba, mata aku terpandang sesusuk tubuh tanpa seurat benang yang seperti merangkak di celah-celah pepohonan rimbun...
dengan lentok tubuhnya aku sangat yakin yang aku bukan hanya bermain dengan ilusiku sendiri... di kepala peningku hanya terlintas dua perkara... kalau bukan rezeki malam rabu, tentu jembalang yang akan aku ketemu pada malam ini...

bila kereta makin menghampir, hati aku semakin lega ketika terpandang hidungnya yang mancung bak senduduk... kalau bukan wanita jelita tanpa pakaian, takkan lah, babi hutan! amik kau... pedal pacuan empat roda ditekan beramai-ramai serentak supaya lebih cepat meninggalkan kawasan tragedi...

p/s member aku penah jumpe babi hutan buat drift depan mate... so pernyataan babi hutan berlari stret aku bangkang dengan sejelasnya...

49 comments:

seyn said...

baiknye [project ang nie...apesal aku macam kenal je babi tu...haha..

Zoe Ana Yusof said...

eyy
aku baru je tengok movie tadi
cite my bestfriend's girl.
ade laki tu...
nama dia tank.teringat pulak dengan name ko,tank.
laki tu jahat gile.tapi nasib baik la last sekali dia jadi sweet.
(takde kene mengena ngan post ni pun eh?)
:D
ko ni jahat gak ke tank?
haha
eh...dulu time aku dekat uitm kedah banyak gile babi hutan.sampai takut nak pegi class pagi2.
:P

tank said...

@seyn de la hoya- sebab kau adalah 'dia'..

@zoe ana- eh, cite aku la tue... tp aku tgk pndgn org gak... jahat kat sini maksud die rompak bank ke? klu cm2 kire aku baik la... kat sini xde byk sgt.. tue pon aku jrg g clas gak...

Zoe Ana Yusof said...

eh.
uitm penang?

tank said...

nope,wrong again.. :P

Zoe Ana Yusof said...

wrong?
haha
dem.

maikel said...

so u nie blaja kt ner klo bukan uitm penang??

seyn said...

ceh..sial la..babi tu ko ckp aritu lang..apesal aku plak...

tank said...

@zoe ana- haha... give up da ke?

@maikel rossi- who act are u to know?

@ seyn de la hoya- ko adalah babi!

Zoe Ana Yusof said...

i think i know!!
usm?
kan kan??

tank said...

nope... utp maa.. =)

Zoe Ana Yusof said...

owh
hahaha

;P

maikel said...

owh u stadi kt utp ke....
xtau plak...
u amek kos ape...
intake mane nie...
btw u nie cute la...
ai laik...

Zoe Ana Yusof said...

hoh?

LOL

seyn said...

haaa..tank..berdasarkan ape ko ckp td..xsilap aku,kita jmpa babi baru sekor je..ada babi ke x ke,ko x g kelas gak...

tank said...

gara-gara babi lah aku jrg ke clas... ptt utp pupuskan kehidupan babi di hutan belakang tue...

Zoe Ana Yusof said...

hahahaha.
saje nak jadikan babi sebagai penghalang untuk tak pegi class.

seyn said...

tank..babi drift ke?jom wat eksperiment..

maikel said...

korg due same ngn babi....
babi pon x sebabi korg la....

tank said...

@zoe ana- sebenarnye byk ag but the babi is the main reason...

@seyn- ok seyn lari, then drift kat simpang tue,now!

@maikel rossi- sebab babi adalah sebabi ko...

seyn said...

ini amat babi skali..sepatutnya aku yg suh ko lari la sial..aku tukang catat masa..pandai2 la ko kowtim dgn lang sape nak drift...

Zoe Ana Yusof said...

babi bukanke boleh jalan straight je and laju gile tak stop? mcm mane babi drift?

*wonders*

tank said...

@seyn- ko drift,catat mase... lang pegang flag...tell me the result then...

@zoe ana- penemuan baru... member aku hampir dilanggar babi kat highway.. mujur babi tue drift.. so selamat...

seyn said...

butohla babi drift..selagi ko da drift,,baru aku percaya babi leh drift..kira ko wakil la untuk kaum babi..jangan ko g mkn sudah la..

tank said...

so maksud ko, aku adalah wakil dari kaum ko? bape nk baya?

seyn said...

no hal..aku da taw lama da ko terer since ko jadi joki aku terhebat..xpe2..aku baya ko 5rat satu game..saingan ko lang RXZ itam..

tank said...

ek eleh...
ape barang baya2...
gua igt, sape menang, bakar je motor...

seyn said...

macamne tu tank..sape menang bakar motor bapak bodohnya..cancel la..kita set game len a..aku igt,kalau nampak lagi babi tu,kita tangkap jual la...ada mau??

tank said...

x best dol...
aku igt kite panggang je time jumaat...
bdk2 nie cnfrm melantak x igt...

maikel said...

korg due nie kemaruk ape nie...
dh la rumate bole bantai balas2 komen...
nie mesti bile sorg dh komen ko trus sruh lg sorg balas....

tank said...

lorrr...
ko jelez ke hape nie?
ade syarat dlm blog xleh berbalas komen ke?

seyn said...

betoi2(dalam nada apek jual handset kat greentown)..

matpik said...

1. gay ke ape babi berbual dua org..
2. bapak gay gile babi..kau mmg babi..
3. masih babi dan akan tetap babi..
4. Tank babi.

Petikan kamus rujukan edisi moden bagi perkataan babi..Kamus tulis bukan mak..salahkan kamus ye nok..mak tak bersalah..
(Baca dengan intonasi golongan nyah yang aku ajar kat kau)

tank said...

@matpik- kata-kata dari seekor babi tanpa kasih sayang.... bagaimana kehidupan sebagai babi? masih mahu mengganggu manusia?

Anonymous said...

hahaha!aku suka topik babi..kawan aku cakap babi cute!

matpik said...

Kalau babi itu cute..dan tank adalah babi..maka kata2 kamu "hey...ini aku" adalah tidak benar sama sekali..sama sekali menyalahi hukum2 dunia..

ceri masam said...

hahah!
betul ke dia boleh drift?

dasat!

hehehehhe

tank said...

@hey...ini aku- memang pon cute... tp ikut jenis gak sebenarnye... but plz dun say babi hutan cute!

@matpik- ape kau mengarut nie kebabian? suda masa pulang ke lumpur...

@one love- sangat betol... berdasarkan bukti alibi saksi tempat kejadian babi...

matpik said...

Penulis blog adalah pemuja babi..

Noktah..sekian..

tank said...

@matpik- memandangkan kau sudah tahu, biar aku jelaskan... memang kau jadi pujaan dan idolaku...

seyn said...

sape babi ni..tank or matpik??or dua2...

tank said...

seyn = babi bitch

Zoe Ana Yusof said...

bilakah wahai encik tank persembahan babi drift itu.

saya mau saksikan jugak!

:P

tank said...

jika kau boleh pujuk seyn, maka kita boleh saksikan bersama...

Zoe Ana Yusof said...

haha.

lah.seyn pompom boy pertandingan drift ke?

:P

encik tank, ko minat blake lively ke?

*refers to pic in post*

tank said...

bukan...
seyn satu-satunya peserta yang layak...
aku x minat pon...
lupa nak tulis kat bawah ( gambar ini adalah hiasan blog semata-mata setelah meng-google perkataan awek cun)

matpik said...

tank adalah lelaki dan seyn adalah wanita dalam kehidupan gay mereka..harap maklum cik zoe ana..

Mereka berdua hidup sebilik dalam rumah kami yang aman ni..bilik mereka berhadapan dengan bilik akak nyah..kami panggil akak dan mereka suka..tank dan seyn suka tido di bilik mereka kerna antara sebabnya ialah mereka gay di samping bilik mereka yang tidak sesuai untuk kehidupan manusia..indeks pencemaran udara di bilik mereka adalah yang tercemar di antara bilik-bilik mereka..

sekian penjelasan untuk semua persoalan..(true story!!!)

tank said...

@matpik- aku tahu kau masih lagi terkilan dengan peristiwa kau meminta untuk menjalinkan hubungan dengan aku ditolak mentah-mentah... tapi kau tak perlu buat begini... masih belum terlambat untuk kau mula berjinak dengan dunia lelaki sejati biarpun harapan sangat tipis...

seyn said...

matpik jgn fitnah lebih2..anda itu bermuka talam dua..depan kitaorg memuja akak nyah ko..kat blakang kitaorg ko sumbat dubur2 mokge..